tisdag 20 september 2011

Idiothinder för träning

Idag tänkte jag för första gången på år och dag ut och springa på lunchen (och då menar jag träna och inte springa i affärer för det var inte särskilt länge sedan). På förmiddagen hade jag ett möte som drog ut lite på tiden och efter det var jag tvungen att skriva klart ett dokument som ungefär gick ut på att om motparten inte går med på att ta vad vi tycker är deras ansvar utan försöker putta över det på oss av ren lathet, så kan vi inte svara för följderna vare sig för dem eller oss. När jag var klar hade klockan hunnit bli 12 och nästa inplanerade möte var klockan 13. Lite tajt om tid för att byta om, springa en runda, duscha och äta lunch och vara redo för telefonmöte klockan 13, så jag skippade tanken på träning. Klockan 12.50 ringer de som vi ska ha mötet med och undrar om det går bra att skjuta på mötet till klockan 14.

Hade de bara klämt ur sig att de ville flytta mötet lite tidigare hade jag hunnit träna. Jag blir så trött. Det är inte första gången representanter från just den här organisationen ställer in eller flyttar möten i sista stund. Antingen lider de av kollektiv fobi mot att tala om saker i tid eller så saknar de bara grundläggande arbetshyfs. Jag misstänker det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar