fredag 13 juli 2012

Ett sällsynt inlägg om mat och vikt i den här bloggen

Jag fick ett ryck för några dagar sedan och laddade ner en app där man kan skriva in vad man äter och hur mycket man rör på sig. Min uppfattning är att jag både äter och rör på mig hyfsat okej men jag har egentligen ingen direkt koll och jag blev lite nyfiken. Hur mycket stoppar jag egentligen i mig och hur mycket gör jag av med? Min största reflektion efter fem dagars mat- och rörelseloggning är att jag inte begriper hur de som vill  gå ner i vikt lyckas med det om de inte samtidigt rör på sig mer. Då kan man ju knappt äta något alls om man ska fortsätta äta vanlig mat. Det krävs ju inte direkt några matexcesser för att man ska äta mer än man gör av med om man för ett stillasittande liv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar