måndag 25 juli 2011

Telefonfundering

Jag har i stort helt slutat att umgås med vänner per telefon. Nästan de enda jag ringer för att vara social är mina föräldrar och det är för att de inte bloggar eller facebookar och de läser sin mail ganska sällan.

Det känns som att det är ett större steg att ringa till någon idag än förut och det är ju egentligen konstigt när man nu har mobilen med sig överallt. Då borde det väl tvärtom vara lättare att ringa till folk? Kanske har det att göra med att det finns så många sätt att kontakta varandra på som inte kräver omedelbar uppmärksammhet på samma sätt som ett telefonsamtal? Eller så är jag bara lite asocial och tycker att jag gör mig bättre i skrift om man inte ses öga mot öga?

1 kommentar:

  1. Åh, jag är precis likadan! Sms, mail, facebook - passar mig sååå bra.

    SvaraRadera