tisdag 14 februari 2012

14 februari

Det finns dagar som är mer kravfyllda än andra och att döma av diskussionerna som förs varje år får nog alla hjärtans dag räknas till dem.

Jag tycker på ett sätt att tanken med en dag då man kan visa att man tycker om någon lite extra är fin men det är ju helt uppåt väggarna att det hela har blivit en dag som snarare leder till ångest för många. Jag är glad att alla hjärtans dag inte var en stor grej när jag var barn för jag hade garanterat varit en av dem som hade stått där utan vare sig blommor eller kort.

Jag tycker 14 februari kan få vara en dag då man firar vem man vill som man tycker om och inte nödvändigtvis någon man är kär i. Och så tycker jag att man ska bojkotta geléhjärtan. De är inte goda.

Idag var jag inne på en japansk affär på Tegnérgatan. Där hittade jag origamipapper med medföljande beskrivning av hur man viker till exempel sådana här små korgar. De, fyllda med godis (inga geléhjärtan!) , blir min alla hjärtans dag-present till familjen.


posted from Bloggeroid

2 kommentarer:

  1. Åh, var på Tegnergatan ligger japanska affären? Dottern är japanfrälst, och kommer hit nästa vecka - hon är säkert mycket intresserad. Andra japantips är så klart välkomna också!

    Jättesöta korgar! Och jag håller med om att gelehjärtan INTE är goda. Det är skandal att så många köper dem ändå. Brist på fantasi, säger jag.

    Glad Alla Hjärtans Dag, Astrantia! <3

    SvaraRadera