måndag 6 februari 2012

Guldfiskminne

Lilly ska till BVC idag och träffa en logoped och inför besöket har vi fått en tvåsidig blankett med frågor att besvara. Frågorna får mig och min man att känna oss som värsta slarvföräldrarna. Ingen av oss kommer riktigt ihåg när Lilly började jollra och om det var mycket eller lite. Och när sa hon egentligen sina första ord? Vi kom ihåg när hon började gå för då var vi utomlands och vi var nervösa för att hon skulle ramla på stengolvet. Men slutade med blöja, när exakt gjorde hon det?

Ordentliga föräldrar dokumenterar säkert sina barn utveckling mer noggrant. Jag förväntar mig inget mindre än att logopeden tittar medlidande på Lilly och säger att det inte är konstigt att hon pratar sämre än sina jämnåriga med sådana föräldrar.

posted from Bloggeroid

2 kommentarer:

  1. Du jag känner igen mig. Vissa saker har jag stenkoll på medan andra känner jag glidit iväg in i dimman. Jag tänkte under första tiden att skriva ner men sedan gjorde jag inte det. Nu använder jag bloggen mycket för att just skriva ner saker så jag ska kunna gå tillbaka senare. men visst, det handlar inte längre om första ordet, första meningen etc....
    Hoppas det går bra hos BVC i vilket fall!

    SvaraRadera
  2. Ja herregud. Den som ändå kom ihåg allt sådant. Jag har heller ingen aning om exakt när barnen lärde sig olika saker. Men det har gått bra hittills i alla fall, och det har jag en känsla av att det gör för Lilly också. Hon pratar i alla fall mer än många andra barn jag känner, må vara med lite färre ord, men vaddå?

    SvaraRadera