måndag 3 oktober 2011

Vinterdess på?

Nu när det är ovanligt varmt för årstiden (termometern hemma hos oss visade 15 grader i morse) så är jag helt förundrad över hur datumstyrda många verkar vara när de klär sig. På tunnelbanan ser jag folk med täckjackor, yllehalsdukar tätt lindade kring halsen och vintermössa. Själv står jag och tycker det är smått varmt i min tunna kappa.

Vad beror det här på? Har folk ingen termometer? Tänker de att 1 oktober åker vinterkläderna på oavsett väder ungerfär som att byta däck på bilen ett visst datum? Jag tycker det är lite fascinerande och helt obegripligt.

posted from Bloggeroid

1 kommentar:

  1. Haha! ja här kan man ofta se folk i både yllekläder och andra med flipflops i de här övergångarna (höst eller vår) SAMTIDIGT ute på stan. Skoj tycker jag! Att folk verkar uppfatta årstidsskiftningar och temperaturskiftningar så olika.... :-) Själv ligger jag ofta lite efter... Alltså om det just slagit om och blivit kallt är jag ofta för tunt klädd första dagen ute och tvärtom.

    SvaraRadera