onsdag 7 december 2011

Utmaning

Ibland läser jag artiklar som ger råd om hur man håller formen  på semestern och då tänker jag vadå? Själv tycker jag att det är som allra lättast att träna när jag är ledig. Då har man ju tid och oftast är det sommar också. Nej, det svåra är ju att fortsätta träna när vardagslivet tränger sig på och det är mörkt, kallt, snöigt och glashalt och förkylningarna står som spön i backen.

Som nu.

Det har varit minst sagt sporadisk träning de senaste två veckorna. Men i helgen sprang jag 6,5 km och det kändes okej. Och igår bet jag ihop och sprang 5 km på löpbandet i källaren (vi har ett riktigt proffsigt sådant som vi har köpt av en av min mans mer dedikerade träningskompisar som var tvungen att göra sig av med det när han skulle flytta ihop med sin flickvän eftersom deras gemensamma lägenhet var av det mindre slaget och det enda stället löpbandet hade fått plats var i köket och där insisterade flickvännen på att de skulle ha ett köksbord). Fem km är ungefär vad jag klarar mentalt på löpband utan annan distraktion än musik.  Om jag inte hade varit så trött att det var en ren andens seger över materian att jag överhuvudtaget kom till skott att göra något alls, så hade jag kopplat in min laptop och tittat på ett avsnitt av Dead Zone medan jag sprang. Tv-serier är perfekt att springa till. Ett träningspass, ett avsnitt och så kan man ha en serie som man bara tittar på när man tränar för lite extra motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar