söndag 13 november 2011

Här ordnar och fixar man och vad blir det?

Här hade man mobiliserat barnen för att rädda måndagen, när min man är på kurs sen ska på jobbaktivitet på kvällen och jag skulle på kundmöte som var utsatt att sluta kl 17. Linnéa skulle rädda familjeäran genom att gå och representera familjen på Lillys föräldrafika på dagis (det är samma dagis som Linnéa gått på så det är inte okänd mark) och sedan gå hem med Lilly. Flora skulle handla med sig mat från Thaikiosken vid skolan på vägen hem och så skulle alla barnen ses hemma och kunna äta middag i god tid innan Linnéa ska på friidrottsträning och så skulle jag komma hem vid 17.45.

Allt var ordnat och alla var taggade och vad händer? Kunden ställer in mötet sent i fredags eftermiddag. Tala om antiklimax.

Men nu kan jag i alla fall gå på föräldrafikat (Lilly kommer ha en välrepresenterad familj för Linnéa tänker fortfarande gå hon med) och jag tror det kommer bli thai-middag också.

Men ändå: så mycket fix och så blir det ingenting. Lite störande är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar