onsdag 30 november 2011

Sista november

November är den månad jag tycker är jobbigast på hela året. Massor att göra på alla fronter och höstmörkret gör att jag helst skulle vilja gå i ide.

Men i morgon är det en ny månad. December gillar jag för julen gör mig inte stressad, den gör mig glad. Pyssla, göra godis, fixa julklappar och ha ljus och stjärnor i fönstret som lyser upp mörkret, det är för mig. Men jag tycker man ska göra julen (och alla högtider) till det man vill och det som passar just ens egen situation. Det handlar inte om flest och dyrast julklappar, den mest hemlagade julmaten eller att göra en miljon grejer "för barnens skull" som de sedan förväntas sitta och tindra med ögonen över som motprestation. Jag tror den bästa julen är den där förberedelserna också ger glädje. Om det sedan betyder att man går all in när det gäller julförberedelser eller om man inte bakar en endaste pepparkaka spelar egentligen ingen roll. Själv kör jag mer åt Adolphson & Falk-hållet...

1 kommentar:

  1. ABSOLUT!! Visst är det så! Det är inte målet i sig utan vägen som räknas som det ju så käckt heter. Men jag tror på det! :-)
    Hoppas ni får en fin december!

    SvaraRadera