fredag 19 augusti 2011

Hej och hå

Det blev yoga i förrgår också. Det är otroligt välbehövligt för alla muskler att få sträcka ut sig på det sätt som det blir när man gör yoga. Även om jag försöker stretcha när jag har sprungit så räcker inte det. Jag tror jag har typ norra Europas stelaste (och kortaste?) hamstrings. Att ha ett stillasittande jobb hjälper ju inte direkt heller.

Igår sprang jag 6 km. Det kändes helt okej i hälen men jag måste nog tänka på att ta det lite lugnt. Jag är ingen snabblöpare någonsin men allt är ju relativt. Jag har tränat sporadiskt så länge att när jag nu äntligen kommer igång mer regelbundet så verkar spår av själva konditionen finnas kvar (för även om jag inte har tränat så ofta så har jag ju ändå inte varit komplett stillasittande) men rent kroppsligt så tror jag alla muskler har gått tillbaka till soffläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar