måndag 29 augusti 2011

När som helst är ett relativt begrepp

Linnéa har sitt mobilabonnemang hos 3. Vi har kostnadskontroll påslagen för att slippa oroa oss för vansinneshöga mobilräkningar. Den här månaden har Linnéa använt upp sin samtalspott och taket hävs inte förrän första september. Nu var jag inne på 3:s sidor för att kolla om det gick att lägga till en tjänst men det går inte för att abonnemanget anses spärrat pga av kostnadstaket. Då tänkte jag att jag prövar att sätta det högre så kanske spärren hävs men då tar det 24 timmar innan ändringen går igenom. Då tänker jag att det är lika bra att jag sätter tillbaka alltihop till som det var innan. Då får jag följande felmeddelande:

(För er som inte kan se så står det "Du måste vänta i 10 minuter innan ytterligare ändring kan göras. Vänligen försök igen senare. Och under står det "Du kan när som helst ändra nivåerna, pausa eller ta bort kostnadskontroll. Klicka på ändra om du vill göra ändringar")

Så jag väntar i tio minuter, försöker igen och då står det så här:
De som har låtit det här gränssnittet gå i produktion för att användas av 3:s kunder borde ha ett kok stryk! Och för att göra saken än värre (eller kanske som ett hån?) möts man av följande käcka budskap på startsidan för "Mitt 3":
Jag vill verkligen inte veta hur 3 skulle bete sig om de ansträngde sig för att vara användarfientliga...

1 kommentar:

  1. Provat att kontakta dem och påpeka detta sakligt, men djävligt missnöjt?

    idag handlade jag upp de 250 spänn jag fick i presentkort av Clas Ohlson sedan jag mailat dem hur besviken jag blev på deras skitrabattlappar som inte hade all information om begränsningarna.

    Du har en hög nya kollegor om ett par dagar som organiserat sig för att inte göra som Tre. I den gruppen ingår jag inte längre, tyvärr...

    SvaraRadera