onsdag 9 maj 2012

Klurigt

Igår satt jag uppe alldeles för sent och spelade Botanicula. Det är som sagt ett spel som är roligt att spela tillsammans med sitt barn eftersom det är enkelt på det sättet att det är genom att klicka på saker som man får grejer att hända men spelet är samtidigt ibland rejält klurigt. På två ställen har jag fastnat rejält och varit tvungen att googla för att få ledtrådar till vad jag ska göra. Min fantasi räckte inte riktigt till för att komma på att på ett ställe var jag tvungen att klicka på tre fåglar (eller vad de nu var för varelser) upprepade gånger (tills deras ögon var alldeles uppspärrade) för att få dem att sjunga samtidigt. Då kom det tre fåglar till och så skulle jag få dem att sjunga tillsammans med de andra. Då dök det upp en liten fågel som jag också skulle ansluta till kören av fåglar. När alla sju fåglarna tutade loss samtidigt trillade det så ner en jättestor fågel från skyn som hade med sig den grej jag behövde för att ta mig vidare.

De kanske inte är fåglar förresten men sjunga vill de.
Ja, det är sånt här jag ibland sysselsätter mig med när barnen gått och lagt sig. Vad brukar ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar